Ma 2019. máj. 21., kedd - Konstantin napja van.

Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Címlap TPL_BLEND_HUNYADI_SEPARATOR Pályázataink TPL_BLEND_HUNYADI_SEPARATOR Határtalanul

Határtalanul

„Az emberek és a tények elmúlnak, de a legenda, az örök!”

HAT-18-01-0156 Határtalanul! program, tanulmányi kirándulás

Kirándulás Erdélybe

2018. szeptember 10-én, hajnali 4-kor elindultunk Erdélybe. Ez a csodaszép ország rengeteg élményt nyújtott nekünk. Az első nagyobb megállónk a Király-hágó volt. A kilátás innen gyönyörű volt. Ezután elmentünk Kolozsvárra és megnéztük Mátyás király hatalmas szobrát. Végül ellátogattunk a Tordai hasadékhoz, ami mindenkit magával ragadott. Este megérkeztünk Gyergyóújfaluba, ahol szállásadóink már meleg vacsorával vártak minket.

A 2. napon a parajdi sóbányába utaztunk el. Itt a levegő nagyon tiszta volt. A sóbánya után Korondon megismerkedtünk a fazekas szakmával. Később megtudhattuk a székely kapuk történetét is. A taplász műhelyben megmutatták, hogyan lehet egy gombából táskákat, kalapokat, és még sok mást készíteni. Farkaslakán megkoszorúztuk Tamási Áron sírját, Szejkefürdőn pedig Orbán Balázsét. Székelyudvarhelyen fotózkodtunk a vasszékely szobor előtt. Ezek után sétáltunk egyet a zetelaki víztározónál.

A 4. napon elbuszoztunk a Szent Anna tóhoz és a Mohos tőzegláphoz is. Voltunk még Csíkszeredán is a Mikó várban. Ezután Csíksomlyóra mentünk, ahol adományoztunk az árvaháznak. Megnézhettük ott a Hármashalom-oltárt és a Kegytemplomot is. Este Gyergyóújfaluban táncolni mentünk.A 3. napon ellátogattunk az Elekes Vencel Általános Iskolába, ahol megismerkedtünk az ottani oktatási rendszerrel. A Sugó barlang csodáit is felfedeztük. Később elvittek bennünket a Gyilkos-tóhoz. A tó legendáját is meghallgattuk. Sétáltunk a Békás-szoros szűk ösvényein is.

Az 5. napon a rönkházépítésről tanulhattunk. Utána a gyergyóújfalui kőbányát nézhettük meg. A nap fénypontja Csicsaj volt. Itt gyalogtúráztunk és felmentünk a kilátóhoz is. A hosszú túra után pedig szalonnát sütöttünk.

Az utolsó napon megnéztük Gyulafehérváron a Szent Mihály Székesegyházat és Hunyadi János szarkofágját. Az utolsó megállónk Déva vára volt.

Ez a kirándulás felejthetetlen marad mindenki számára, mert megismerhettük Erdély legendás tájait, történelmi helyeit. Utazás közben megismerhettük a hozzájuk kötődő csodás legendákat, meséket is.

Köszönjük Bátoriné Anikó és a Baka Orsolya tanárnőnek, hogy megszervezték számunkra a kirándulást!